Veelgestelde vragen

Heeft u vragen over Livit, onze producten of uw persoonlijke situatie? We helpen u graag verder. Bij veelgestelde vragen vindt u misschien al de informatie waar u naar op zoek bent. In de begrippenlijst vindt u een uitleg van veelgebruikte begrippen.

 

Algemeen

faq
Hoe kan ik een afspraak maken?

Een afspraak maken is heel eenvoudig. Eén telefoontje naar (088) 245 2000 is voldoende. U kunt ons bellen van maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 17.30 uur. Maakt u liever online een afspraak? Dat kan. Klik op de knop Afspraak maken en vul het formulier in. U ontvangt binnen twee werkdagen een bevestiging van uw afspraak.

Ik wil mijn afspraak verzetten. Hoe doe ik dat?

U kunt eenvoudig online uw afspraak verzetten. Klik op Afspraak verzetten en vul het formulier in. Of bel naar (088) 245 2000, we zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 17.30 uur. U ontvangt binnen twee werkdagen een bevestiging van uw nieuwe afspraak.

Wanneer kan ik bij Livit terecht?

Onze openingstijden kunnen per locatie verschillen. Op de pagina Locaties ziet u bij elke locatie de openingstijden.

Waar vind ik Livit?

Livit heeft ruim 400 locaties door heel Nederland . Op de pagina Locaties vindt u onze adressen. Er is altijd een Livit locatie bij u in de buurt.

Ik heb een hulpmiddel voorgeschreven gekregen. Wat moet ik nu doen?

U begint met het maken van een afspraak met één van onze orthopedisch adviseurs. Dat kan gemakkelijk door te bellen naar (088) 245 2000. U kunt ook online een afspraak maken. Klik op de knop Afspraak maken en vul het formulier in. Vergeet niet uw verwijsbrief en verzekeringspas mee te nemen naar uw eerste afspraak.

Zorgplan
Tijdens de afspraak vraagt de adviseur u om uw verwijsbrief van uw arts of therapeut, verzekeringspas en persoonlijke gegevens. Vervolgens stelt de adviseur samen met u een zorgplan op. Het zorgplan geeft u én uw adviseur een goed overzicht van wat er precies gaat gebeuren en wanneer.

Aanmeten
Daarna neem de adviseur uw maten op. Voor sommige hulpmiddelen gebeurt dit met gips, voor de meeste hulpmiddelen met behulp van 3D-techniek. De adviseur zal u ook kleur- en stijlkeuzes voorleggen.

Hulpmiddel
Wanneer mogelijk krijgt u het hulpmiddel direct mee of het hulpmiddel wordt voor u besteld. Krijgt u een hulpmiddel op maat? Dan maken we een afspraak om tussentijds te komen passen. Omdat al onze hulpmiddelen door vakspecialisten worden gemaakt, verschilt de levertijd per hulpmiddel.

Vergoeding
De adviseur vraagt de vergoeding voor uw hulpmiddel aan bij uw zorgverzekeraar. Hier heeft u dus geen omkijken naar. Wel hebben wij hiervoor uw verwijsbrief nodig. Livit heeft contracten met alle zorgverzekeraars in Nederland en vrijwel al onze producten worden vanuit de basisverzekering vergoed.

Voor welke hulpmiddelen kan ik bij Livit terecht?
Kan Livit ook bij mij thuis komen?

Livit doet huisbezoeken bij bewoners van instellingen en tehuizen. Ook als u een verwijzing van de arts heeft waarop staat dat u niet in staat bent zelf naar één van onze locaties te komen, komt u in aanmerking voor een huisbezoek.

Voldoet u niet aan deze voorwaarden, maar wilt u toch graag dat we bij u thuis komen? Geen enkel probleem. Alleen zijn wij dan wel verplicht u € 50,- voorrijkosten in rekening te brengen.

Hoe weet ik zeker dat ik goed zit bij Livit?

Livit heeft alle orthopedische expertise onder één dak. Zo weet u zeker dat u de best mogelijke oplossing krijgt. Uw bewegingsmogelijkheden, levensstijl en persoonlijke wensen zijn daarbij ons uitgangspunt. Altijd. Heeft u een verdere doorverwijzing nodig? Ook dat regelen wij voor u. Wij werken samen met een groot netwerk van specialisten.

Veelgestelde vragen per categorie

We krijgen regelmatig vragen over onze hulpmiddelen. Hieronder beantwoorden wij een aantal veelgestelde vragen per categorie.

Bekijk de vragen over prothesen
Prothesen
Bekijk de vragen over osseointegratie
Osseointegratie
Bekijk de vragen over orthesen
Orthesen
Bekijk de vragen over Orteam evo Tatum
Orteam evo Tatum
Bekijk de vragen over schoenen
Schoenen
Bekijk de vragen over verbandschoenen
Verbandschoenen
Bekijk de vragen over aanpassingen aan confectieschoenen
Aanpassing aan confectieschoenen
Bekijk de vragen over veiligheidsschoenen
Veiligheidsschoenen
Bekijk de vragen over orthopedische pantoffels
Pantoffels
Bekijk de vragen over badschoenen
Badschoenen
Bekijk de vragen over steunzolen
Steunzolen
Bekijk de vragen over steunkousen
Steunkousen

Goede redenen om bij Livit langs te komen

afbeelding

Klanttevredenheid

We vragen regelmatig aan onze klanten of ze tevreden zijn. Livit wordt gewaardeerd met gemiddeld een 8,1 (gemiddelde over de afgelopen 2 maanden).

afbeelding

Altijd dichtbij

Met meer dan 400 locaties zijn wij altijd bij u in de buurt.

afbeelding

We staan voor u klaar

Onze 155 orthopedisch adviseurs vinden samen met u de beste oplossing.

afbeelding

Persoonlijk en op maat

Hoe wij het hulpmiddel maken dat het beste bij u past? Door uw persoonlijke wensen te combineren met onze kennis en expertise. En u ondersteuning en persoonlijk advies te geven, zodat u weer vrij kunt bewegen.

afbeelding

Innovatie

We werken met de nieuwste materialen en digitale technieken. Zo bieden wij u garantie op kwaliteit en een optimaal comfort.

afbeelding

Goed geregeld

Wij hebben contracten met alle zorgverzekeraars. En regelen de vergoeding van uw hulpmiddel rechtstreeks met uw zorgverzekeraar.

Afspraak maken

illustratie

Bel (088) 245 20 00 voor een afspraak bij u in de buurt. Of maak online een afspraak.

Afspraak maken

Klantenservice

illustratie

Heeft u een vraag of hulp nodig? Wij helpen u graag verder.

Klantenservice

Innovatie

illustratie

Nieuwe technologieën, nieuwe materialen, nieuwe toepassingen.

Lees meer