Besured

Besured is een zorgverzekering, die onder VGZ valt.

Vergoedingen van Besured bij Zilver pols handorthese (zilver pols handbrace)

Krijg ik een vergoeding voor mijn zilver pols handorthese ook wel zilver pols handbrace genoemd?

U kunt aanspraak maken op een vergoeding voor uw zilver pols handorthese als u een ernstige stoornis aan uw bewegingsapparaat heeft, zoals aan uw botstructuur, spieren en/of zenuwen heeft. Deze aandoening moet chronisch zijn, waardoor u uw orthese ook altijd nodig zult hebben.

Wanneer komt mijn zilver pols handorthese NIET in aanmerking voor vergoeding via mijn zorgverzekeraar?

Heeft u een lichte aandoening, is deze van tijdelijke aard en/of heeft de aandoening geen direct verband met dagelijks bewegen? Dan komt u niet in aanmerking voor vergoeding van een zilverorthese.

Wordt mijn zilver pols handorthese vergoed uit de basisverzekering?

Ja, uw zilver pols handorthese wordt 100% vergoed vanuit uw basisverzekering. Wel komen de kosten ten laste van uw eigen risico. Meer lezen? Klik op de blauwe button voor meer informatie hierover.

Er moet wel voldaan zijn aan alle voorwaarden die uw zorgverzekering stelt. Livit verzorgt de aanvraag bij uw zorgverzekering. Livit heeft contracten met alle zorgverzekeraars.

Krijgt u een orthese van een leverancier die geen contract met uw zorgverzekering heeft, dan betaalt u meestal tussen de 20 en 30% van de aanschafprijs zelf.

Meer informatie
Wordt mijn zilver pols handorthese vergoed vanuit een aanvullende verzekering?

Nee, een zilver pols handorthese valt onder de basisverzekering, dus niet onder de aanvullende verzekering.

Is de zilver pols handorthese individueel vervaardigd of verkrijgbaar in confectie standaard uitvoeringen?

Nee, een zilver polshand orthese wordt altijd persoonlijk aangemeten en op maat gemaakt.

Is de zilver pols handorthese mijn eigendom?

Ja, u bent de eigenaar van de zilver pols handorthese. Het goed onderhouden en verzorgen van het hulpmiddel is daarmee ook uw eigen verantwoordelijkheid. Wel is aan te raden – zeker bij duurdere hulpmiddelen – om te controleren of het hulpmiddel verzekerd is tegen verlies, diefstal en/of schade via uw inboedelverzekering en/of WA verzekering.

Wanneer mag mijn zilver pols handorthese vervangen worden?

Alleen wanneer uw zilver pols handorthese niet meer adequaat functioneert, kan uw zilverorthese volledig of gedeeltelijk vervangen/aangepast worden. Livit beoordeelt of dit nodig is.

De gemiddelde gebruiksduur voor maatwerkorthesen is 24 maanden. Voor kinderen in de groei kan vaak de orthese eerder vervangen worden.
Wij informeren u graag verder aangezien de leeftijd per verzekeraar voor kinderen verschilt.

Heb ik voor het laten aanmeten van een zilver pols handorthese toestemming nodig van mijn zorgverzekeraar?

Wanneer u aan alle documentatie en voorwaarden voldaan heeft, is meestal geen toestemming nodig. Livit kan u hierover informeren. Toestemming is wel nodig voor leveringen eerder dan de minimale gebruikerstermijn of voor een reserve- en/of nachtvoorziening.

Kan ik een reserve zilver pols handorthese vergoed krijgen?

Een reservehulpmiddel wordt vergoed of verstrekt als dat nodig is. Uw medisch specialist moet hiervoor een voorschrift uitschrijven en medisch onderbouwen.

Wat valt er binnen de vergoeding van een zilver pols handorthese?

Het hulpmiddel en de behandeling worden vergoed. Alle niet-medisch noodzakelijke accessoires zijn voor eigen rekening. Livit informeert u hier graag over.

Wordt een zilver pols handorthese die ik gebruik voor sporten betaald door mijn zorgverzekering?

Nee, een zilver pols handorthese uitsluitend gebruikt tijdens sport wordt niet standaard vergoed vanuit uw zorgverzekering. Meer informatie over het vergoeden van sportorthesen? Klik op onderstaande blauwe button.

Meer informatie
Betaal ik een eigen bijdrage voor de zilver pols handorthese?

Nee, u betaalt geen eigen bijdrage.

Alle informatie op onze website over vergoedingen is met grote zorgvuldigheid samengesteld. Desondanks kan Livit niet instaan voor de juistheid en volledigheid van deze gegevens. Aan deze gegevens kunnen op geen enkele wijze rechten ontleend worden. Voor uw persoonlijke informatie dient u te allen tijde uw individuele polisvoorwaarden bij uw zorgverzekeraar te raadplegen.

Goede redenen om bij Livit langs te komen

afbeelding

Klanttevredenheid

Wij leren graag van feedback en vragen onze klanten doorlopend of ze tevreden zijn. Onze klanten waarderen ons gemiddeld met een 8,3. (gebaseerd op 24.000 klant reacties)

afbeelding

Altijd dichtbij

Met meer dan 400 locaties zijn wij altijd bij u in de buurt.

afbeelding

We staan voor u klaar

Onze 155 orthopedisch adviseurs vinden samen met u de beste oplossing.

afbeelding

Persoonlijk en op maat

Hoe wij het hulpmiddel maken dat het beste bij u past? Door uw persoonlijke wensen te combineren met onze kennis en expertise. En u ondersteuning en persoonlijk advies te geven, zodat u weer vrij kunt bewegen.

afbeelding

Innovatie

We werken met de nieuwste materialen en digitale technieken. Zo bieden wij u garantie op kwaliteit en een optimaal comfort.

afbeelding

Goed geregeld

Wij hebben contracten met alle zorgverzekeraars. En regelen de vergoeding van uw hulpmiddel rechtstreeks met uw zorgverzekeraar.

illustratie

Afspraak maken

Bel (088) 245 20 00 voor een afspraak bij u in de buurt. Of maak online een afspraak.

Afspraak maken
illustratie

Klantenservice

Heeft u een vraag of hulp nodig? Wij helpen u graag verder.

Klantenservice
illustratie

Innovatie

Nieuwe technologieën, nieuwe materialen, nieuwe toepassingen.

Lees meer