ZieZo

ZieZo is een Nederlandse zorgverzekeraar. ZieZo is een label van Zilveren Kruis.

Vergoedingen van ZieZo bij Bovenbeenprothese

Krijg ik een vergoeding voor mijn bovenbeenprothese?

Als u van uw behandelend arts een bovenbeenprothese voorgeschreven krijgt die noodzakelijk is voor uw dagelijks functioneren, dan komt deze in aanmerking voor vergoeding. Krijgt u een elektronisch aangestuurde prothese voorgeschreven, dan beslist de zorgverzekeraar of deze vergoed wordt.

Wanneer komt mijn bovenbeenprothese NIET in aanmerking voor vergoeding via mijn zorgverzekeraar?

Uw bovenbeenprothese wordt niet vergoed als deze niet voor uw dagelijks functioneren is, maar bijvoorbeeld alleen een cosmetisch doel heeft. Livit zal u daarover informeren.

Wordt mijn bovenbeenprothese vergoed uit de basisverzekering?

Ja, uw bovenbeenprothese wordt volledig vergoed vanuit uw basis verzekering. Er moet dan wel voldaan zijn aan alle voorwaarden die uw zorgverzekering stelt. Livit verzorgt de aanvraag bij uw zorgverzekering. Livit heeft contracten met alle zorgverzekeraars.

Krijgt u een prothese van een leverancier die geen contract met uw zorgverzekering heeft, dan betaalt u meestal tussen de 20% en 30% van de aanschafprijs zelf.

Wordt mijn bovenbeenprothese vergoed vanuit een aanvullende verzekering?

Een bovenbeenprothese valt onder de basisverzekering. Er is dus geen vergoeding vanuit een aanvullende verzekering.

Betaal ik een eigen risico?

Nee, u betaalt geen eigen risico.

Zijn er ook bovenbeenprothesen in confectie- of standaard uitvoeringen?

Nee, een bovenbeenprothese wordt altijd persoonlijk aangemeten en op maat gemaakt.

Is de bovenbeenprothese mijn eigendom?

De bovenbeenprothese is eigendom van Livit Orthopedie. Er wordt van u verwacht de prothese goed te onderhouden en te verzorgen.

Wordt de bovenbeenprothese geleverd onder de bruikleen of lease regeling van uw zorgverzekering?

De bovenbeenprothese wordt geleverd met een bruikleen of lease regeling met Livit Orthopedie.

Wanneer mag mijn bovenbeenprothese vervangen worden?

Alleen wanneer uw bovenbeenprothese niet meer adequaat functioneert, kan uw bovenbeenprothese volledig of gedeeltelijk vervangen/aangepast worden. Livit beoordeelt of dit nodig is.

Daarnaast is er sprake van een minimale gebruikerstermijn. De gebruikstermijn is afhankelijk van het type prothese en ligt tussen de 36 en 72 maanden. Voor electronisch aangestuurde prothesen is dit minimaal 72 maanden. Uw Livit adviseur zal u hierover informeren.

Heb ik voor het laten aanmeten van een schouderprothese toestemming nodig van mijn zorgverzekeraar?

Wanneer u aan alle documentatie en voorwaarden voldaan heeft, is meestal geen toestemming nodig. Livit kan u hierover informeren. Toestemming is wel nodig voor leveringen eerder dan de minimale gebruikerstermijn of voor een reserve- en/of nachtvoorziening.

Kan ik een reserve schouderprothese krijgen?

Nee, een reserve bovenbeenprothese wordt niet vergoed.

Wat valt er binnen de vergoeding van een schouderprothese?

Het hulpmiddel en de behandeling worden vergoed. Alle niet-medisch noodzakelijke accessoires zijn voor eigen rekening. Livit informeert u hier graag over.

Wordt een schouderprothese die ik gebruik voor sporten betaald door mijn zorgverzekering?

Nee, een schouderprothese uitsluitend gebruikt tijdens sport wordt niet standaard vergoed vanuit uw zorgverzekering. Meer informatie over het vergoeden van sportorthesen? Klik op onderstaande blauwe button.

Meer informatie
Betaal ik een eigen bijdrage voor de schouderprothese?

Nee, u betaalt geen eigen bijdrage.

Kan ik op eigen kosten een orthese bestellen, wanneer ik deze niet vergoed krijg?

Ja, dat kan. U kunt als particulier via onze webshop Blessurewijzer.nl een confectiebrace of confectie orthese aanschaffen op eigen kosten. U bent verzekerd van Livit kwaliteit tegen zeer scherpe prijzen. Meteen naar de webshop? Klik op onderstaande blauwe button.

Meer informatie

Alle informatie op onze website over vergoedingen is met grote zorgvuldigheid samengesteld. Desondanks kan Livit niet instaan voor de juistheid en volledigheid van deze gegevens. Aan deze gegevens kunnen op geen enkele wijze rechten ontleend worden. Voor uw persoonlijke informatie dient u te allen tijde uw individuele polisvoorwaarden bij uw zorgverzekeraar te raadplegen.

Goede redenen om bij Livit langs te komen

afbeelding

Klanttevredenheid

Wij leren graag van feedback en vragen onze klanten doorlopend of ze tevreden zijn. Onze klanten waarderen ons gemiddeld met een 8,3. (gebaseerd op 24.000 klant reacties)

afbeelding

Altijd dichtbij

Met meer dan 400 locaties zijn wij altijd bij u in de buurt.

afbeelding

We staan voor u klaar

Onze 155 orthopedisch adviseurs vinden samen met u de beste oplossing.

afbeelding

Persoonlijk en op maat

Hoe wij het hulpmiddel maken dat het beste bij u past? Door uw persoonlijke wensen te combineren met onze kennis en expertise. En u ondersteuning en persoonlijk advies te geven, zodat u weer vrij kunt bewegen.

afbeelding

Innovatie

We werken met de nieuwste materialen en digitale technieken. Zo bieden wij u garantie op kwaliteit en een optimaal comfort.

afbeelding

Goed geregeld

Wij hebben contracten met alle zorgverzekeraars. En regelen de vergoeding van uw hulpmiddel rechtstreeks met uw zorgverzekeraar.

illustratie

Afspraak maken

Bel (088) 245 20 00 voor een afspraak bij u in de buurt. Of maak online een afspraak.

Afspraak maken
illustratie

Klantenservice

Heeft u een vraag of hulp nodig? Wij helpen u graag verder.

Klantenservice
illustratie

Innovatie

Nieuwe technologieën, nieuwe materialen, nieuwe toepassingen.

Lees meer