SZVK

SZVK is een zorgverzekering voor militairen en valt onder DSW.

Vergoedingen van SZVK bij Conventionele prothese

Krijg ik een vergoeding voor mijn conventionele prothese?

Als u van uw behandelend arts een conventionele prothese voorgeschreven krijgt die noodzakelijk is voor uw dagelijks functioneren, dan komt deze in aanmerking voor vergoeding. Krijgt u een elektronisch aangestuurde prothese voorgeschreven, dan beslist de zorgverzekeraar of deze vergoed wordt.

Wanneer komt mijn conventionele prothese NIET in aanmerking voor vergoeding via mijn zorgverzekeraar?

Uw conventionele prothese wordt niet vergoed als deze niet voor uw dagelijks functioneren is, maar bijvoorbeeld alleen een cosmetisch doel heeft. Livit zal u daarover informeren.

Wordt mijn conventionele prothese vergoed uit de basisverzekering?

Ja, uw conventionele prothese wordt volledig vergoed vanuit uw basis verzekering. Er moet dan wel voldaan zijn aan alle voorwaarden die uw zorgverzekering stelt. Livit verzorgt de aanvraag bij uw zorgverzekering. Livit heeft contracten met alle zorgverzekeraars.

Krijgt u een prothese van een leverancier die geen contract met uw zorgverzekering heeft, dan betaalt u meestal tussen de 20% en 30% van de aanschafprijs zelf.

Wordt mijn conventionele prothese vergoed vanuit een aanvullende verzekering?

Een conventionele prothese valt onder de basisverzekering. Er is dus geen vergoeding vanuit een aanvullende verzekering.

Betaal ik een eigen risico?

Nee, u betaalt geen eigen risico.

Zijn er ook conventionele prothesen in confectie- of standaard uitvoeringen?

Nee, een conventionele prothese wordt altijd persoonlijk aangemeten en op maat gemaakt.

Is de conventionele prothese mijn eigendom?

Nee, u krijgt de prothese in bruikleen. U sluit hiervoor een bruikleen (lease) overeenkomst af met Livit orthopedie. Livit is eigenaar van de prothese. Als de prothese niet meer wordt gebruikt, moet de prothese worden in geleverd bij Livit.

Wordt de conventionele prothese geleverd onder de bruikleen of lease regeling van uw zorgverzekering?

Ja, de conventionele prothese wordt geleverd onder de bruikleen of lease regeling met Livit. Hier zijn geen kosten aan verbonden.

Wanneer mag mijn conventionele prothese vervangen worden?

Alleen wanneer uw conventionele prothese niet meer adequaat functioneert, kan uw conventionele prothese volledig of gedeeltelijk vervangen/aangepast worden. Livit beoordeelt of dit nodig is. Daarnaast is er sprake van een minimale gebruikerstermijn. De gebruikstermijn is afhankelijk van het type prothese en ligt tussen de 36 en 72 maanden. Voor electronisch aangestuurde prothesen is dit minimaal 72 maanden. Uw Livit adviseur zal u hierover informeren.

Heb ik voor de vergoeding van mijn conventionele prothese toestemming nodig van mijn zorgverzekeraar?

In sommige situaties heeft u vooraf toestemming nodig van uw zorgverzekering. Livit beoordeelt en regelt dit voor u. Voor een elektronische prothese is altijd vooraf toestemming nodig.

Kan ik een reserve conventionele prothese vergoed krijgen?

Nee, een reserve conventionele prothese wordt niet vergoed door uw zorgverzekering. Wel kunt u voor eigen kosten een conventionele prothese op maat laten maken. Uw Livit adviseur zal dan een offerte voor u laten opmaken.

Wat valt er binnen de vergoeding van een conventionele prothese?

De prothese zelf, de eventuele opladers, accu’s, hulp- en aanzetstukken, liners, sleeves, stompkous en de zorgbehandeling worden vergoed.

Wordt een conventionele prothese die ik gebruik voor sporten betaald door mijn zorgverzekering?

Nee, een conventionele prothese die uitsluitend gebruikt wordt tijdens sporten, wordt niet standaard vergoed vanuit uw zorgverzekering. Meer informatie over het vergoeden van sportprothesen? Klik op onderstaande blauwe button.

Meer informatie
Betaal ik een eigen bijdrage voor de conventionele prothese?

Nee, u betaalt geen eigen bijdrage.

Wat moet ik doen als ik van zorgverzekeraar wil wijzigen?

Voordat u uw zorgverzekering wijzigt, adviseren wij u om contact op te nemen met onze klantenservice. Wij kunnen u informeren over de mogelijke gevolgen voor de vergoeding van uw prothese en/of uw bruikleenovereenkomst. Klik op de blauwe button voor de contactgegevens van de klantenservice.

Meer informatie
Wat kan ik doen als mijn zorgverzekeraar de conventionele prothese niet vergoed

Neem dan contact op met uw Livit adviseur. Soms is het mogelijk een aanvraag in te dienen bij uw gemeente, werkgever of een belangenorganisatie. Wij kunnen u hierbij helpen. Klik op de blauwe button om een afspraak te maken.

Meer informatie

Alle informatie op onze website over vergoedingen is met grote zorgvuldigheid samengesteld. Desondanks kan Livit niet instaan voor de juistheid en volledigheid van deze gegevens. Aan deze gegevens kunnen op geen enkele wijze rechten ontleend worden. Voor uw persoonlijke informatie dient u te allen tijde uw individuele polisvoorwaarden bij uw zorgverzekeraar te raadplegen.

Goede redenen om bij Livit langs te komen

afbeelding

Klanttevredenheid

Wij leren graag van feedback en vragen onze klanten doorlopend of ze tevreden zijn. Onze klanten waarderen ons gemiddeld met een 8,3. (gebaseerd op 24.000 klant reacties)

afbeelding

Altijd dichtbij

Met meer dan 400 locaties zijn wij altijd bij u in de buurt.

afbeelding

We staan voor u klaar

Onze 155 orthopedisch adviseurs vinden samen met u de beste oplossing.

afbeelding

Persoonlijk en op maat

Hoe wij het hulpmiddel maken dat het beste bij u past? Door uw persoonlijke wensen te combineren met onze kennis en expertise. En u ondersteuning en persoonlijk advies te geven, zodat u weer vrij kunt bewegen.

afbeelding

Innovatie

We werken met de nieuwste materialen en digitale technieken. Zo bieden wij u garantie op kwaliteit en een optimaal comfort.

afbeelding

Goed geregeld

Wij hebben contracten met alle zorgverzekeraars. En regelen de vergoeding van uw hulpmiddel rechtstreeks met uw zorgverzekeraar.

illustratie

Afspraak maken

Bel (088) 245 20 00 voor een afspraak bij u in de buurt. Of maak online een afspraak.

Afspraak maken
illustratie

Klantenservice

Heeft u een vraag of hulp nodig? Wij helpen u graag verder.

Klantenservice
illustratie

Innovatie

Nieuwe technologieën, nieuwe materialen, nieuwe toepassingen.

Lees meer