ZieZo

ZieZo is een Nederlandse zorgverzekeraar. ZieZo is een label van Zilveren Kruis.

Vergoedingen van ZieZo bij Teenprothese

Krijg ik een vergoeding voor mijn schouderprothese?

Als u van uw behandelend arts een schouderprothese voorgeschreven krijgt die noodzakelijk is voor uw dagelijks functioneren, dan komt deze in aanmerking voor vergoeding. Krijgt u een elektronisch aangestuurde prothese voorgeschreven, dan beslist de zorgverzekeraar of deze vergoed wordt.

Wanneer komt mijn schouderprothese NIET in aanmerking voor vergoeding via mijn zorgverzekeraar?

Uw schouderprothese wordt niet vergoed als deze niet voor uw dagelijks functioneren is, maar bijvoorbeeld alleen een cosmetisch doel heeft. Livit zal u daarover informeren.

Wordt mijn schouderprothese vergoed uit de basisverzekering?

Ja, uw schouderprothese wordt volledig vergoed vanuit uw basis verzekering. Er moet dan wel voldaan zijn aan alle voorwaarden die uw zorgverzekering stelt. Livit verzorgt de aanvraag bij uw zorgverzekering. Livit heeft contracten met alle zorgverzekeraars. Krijgt u een prothese van een leverancier die geen contract met uw zorgverzekering heeft, dan betaalt u meestal tussen de 20% en 30% van de aanschafprijs zelf.

Wordt mijn schouderprothese vergoed vanuit een aanvullende verzekering?

Nee, een schouderprothese valt onder de basisverzekering, dus niet onder de aanvullende verzekering.

Betaal ik een eigen risico?

Ja, u betaalt een eigen risico. Meer lezen? Klik op onderstaande blauwe button voor meer informatie.

Meer informatie
Zijn er ook schouderprothesen in confectie- of standaard uitvoeringen?

Nee, een schouderprothese wordt altijd persoonlijk aangemeten en op maat gemaakt.

Is de schouderprothese mijn eigendom?

Ja, u bent de eigenaar van de schouderprothese. Het goed onderhouden en verzorgen van het hulpmiddel is daarmee ook uw eigen verantwoordelijkheid. Wel is aan te raden – zeker bij duurdere hulpmiddelen – om te controleren of het hulpmiddel verzekerd is tegen verlies, diefstal en/of schade via uw inboedelverzekering en/of WA verzekering.

Wanneer mag mijn schouderprothese vervangen worden?

Alleen wanneer uw schouderprothese niet meer adequaat functioneert, kan uw schouderprothese volledig of gedeeltelijk vervangen/aangepast worden. Livit beoordeelt of dit nodig is. De gemiddelde gebruikersduur voor confectiehulpmiddelen is 12 maanden, voor maatwerkorthesen is dat 24 maanden. Voor kinderen in de groei kan vaak de orthese eerder vervangen worden.
Wij informeren u graag verder aangezien de leeftijd per verzekeraar voor kinderen verschilt.

Heb ik voor het laten aanmeten van een schouderprothese toestemming nodig van mijn zorgverzekeraar?

Wanneer u aan alle documentatie en voorwaarden voldaan heeft, is meestal geen toestemming nodig. Livit kan u hierover informeren. Toestemming is wel nodig voor leveringen eerder dan de minimale gebruikerstermijn of voor een reserve- en/of nachtvoorziening.

Kan ik een reserve schouderprothese krijgen?

Een reservehulpmiddel wordt vergoed of verstrekt als dat nodig is. Uw medisch specialist moet hiervoor een voorschrift uitschrijven en medisch onderbouwen.

Wat valt er binnen de vergoeding van een schouderprothese?

Het hulpmiddel en de behandeling worden vergoed. Alle niet-medisch noodzakelijke accessoires zijn voor eigen rekening. Livit informeert u hier graag over.

Wordt een schouderprothese die ik gebruik voor sporten betaald door mijn zorgverzekering?

Nee, een schouderprothese uitsluitend gebruikt tijdens sport wordt niet standaard vergoed vanuit uw zorgverzekering. Meer informatie over het vergoeden van sportorthesen? Klik op onderstaande blauwe button.

Meer informatie
Betaal ik een eigen bijdrage voor de schouderprothese?

Nee, u betaalt geen eigen bijdrage.

Kan ik op eigen kosten een orthese bestellen, wanneer ik deze niet vergoed krijg?

Ja, dat kan. U kunt als particulier via onze webshop Blessurewijzer.nl een confectiebrace of confectie orthese aanschaffen op eigen kosten. U bent verzekerd van Livit kwaliteit tegen zeer scherpe prijzen. Meteen naar de webshop? Klik op onderstaande blauwe button.

Meer informatie

Alle informatie op onze website over vergoedingen is met grote zorgvuldigheid samengesteld. Desondanks kan Livit niet instaan voor de juistheid en volledigheid van deze gegevens. Aan deze gegevens kunnen op geen enkele wijze rechten ontleend worden. Voor uw persoonlijke informatie dient u te allen tijde uw individuele polisvoorwaarden bij uw zorgverzekeraar te raadplegen.

Goede redenen om bij Livit langs te komen

afbeelding

Klanttevredenheid

Wij leren graag van feedback en vragen onze klanten doorlopend of ze tevreden zijn. Onze klanten waarderen ons gemiddeld met een 8,3. (gebaseerd op 24.000 klant reacties)

afbeelding

Altijd dichtbij

Met meer dan 400 locaties zijn wij altijd bij u in de buurt.

afbeelding

We staan voor u klaar

Onze 155 orthopedisch adviseurs vinden samen met u de beste oplossing.

afbeelding

Persoonlijk en op maat

Hoe wij het hulpmiddel maken dat het beste bij u past? Door uw persoonlijke wensen te combineren met onze kennis en expertise. En u ondersteuning en persoonlijk advies te geven, zodat u weer vrij kunt bewegen.

afbeelding

Innovatie

We werken met de nieuwste materialen en digitale technieken. Zo bieden wij u garantie op kwaliteit en een optimaal comfort.

afbeelding

Goed geregeld

Wij hebben contracten met alle zorgverzekeraars. En regelen de vergoeding van uw hulpmiddel rechtstreeks met uw zorgverzekeraar.

illustratie

Afspraak maken

Bel (088) 245 20 00 voor een afspraak bij u in de buurt. Of maak online een afspraak.

Afspraak maken
illustratie

Klantenservice

Heeft u een vraag of hulp nodig? Wij helpen u graag verder.

Klantenservice
illustratie

Innovatie

Nieuwe technologieën, nieuwe materialen, nieuwe toepassingen.

Lees meer