ZieZo

ZieZo is een Nederlandse zorgverzekeraar. ZieZo is een label van Zilveren Kruis.

Vergoedingen van ZieZo bij Bovenarmprothese

Krijg ik een vergoeding voor mijn bovenarmprothese?

Als u van uw behandelend arts een bovenarmprothese voorgeschreven krijgt die noodzakelijk is voor uw dagelijks functioneren, dan komt deze in aanmerking voor vergoeding. Krijgt u een elektronisch aangestuurde prothese voorgeschreven, dan beslist de zorgverzekeraar of deze vergoed wordt.

Wanneer komt mijn bovenarmprothese NIET in aanmerking voor vergoeding via mijn zorgverzekeraar?

Wanneer het hulpmiddel ingezet wordt als sporthulpmiddel.

Wordt mijn bovenarmprothese vergoed uit de basisverzekering?

Ja, uw bovenarmprothese wordt volledig vergoed vanuit uw basis verzekering. Er moet dan wel voldaan zijn aan alle voorwaarden die uw zorgverzekering stelt. Livit verzorgt de aanvraag bij uw zorgverzekering. Livit heeft contracten met alle zorgverzekeraars. Krijgt u een prothese van een leverancier die geen contract met uw zorgverzekering heeft, dan betaalt u meestal tussen de 20% en 30% van de aanschafprijs zelf.

Wordt mijn bovenarmprothese vergoed vanuit een aanvullende verzekering?

Een bovenarmprothese valt binnen de afspraken van de basis verzekering . Er is dus geen vergoeding vanuit een aanvullende verzekering noodzakelijk.

Betaal ik een eigen risico?

Ja, u betaalt een eigen risico. Meer lezen? Klik op onderstaande blauwe button voor meer informatie.

Meer informatie
Zijn er ook bovenarmprothesen in confectie- of standaard uitvoeringen?

Nee, een bovenarmprothese wordt altijd persoonlijk aangemeten en op maat gemaakt.

Is de bovenarmprothese mijn eigendom?

Ja, u bent de eigenaar van de bovenarmprothese. Het goed onderhouden en verzorgen van het hulpmiddel is daarmee ook uw eigen verantwoordelijkheid. Wel is aan te raden – zeker bij duurdere hulpmiddelen – om te controleren of het hulpmiddel verzekerd is tegen verlies, diefstal en/of schade via uw inboedelverzekering en/of WA verzekering.

Wordt de bovenarmprothese geleverd onder de bruikleen of lease regeling van uw zorgverzekering?

Nee, de bovenarmprothese wordt niet geleverd met een bruikleen of lease regeling.

Wanneer mag mijn bovenarmprothese vervangen worden?

Alleen wanneer uw bovenarmprothese niet meer adequaat functioneert, kan uw bovenarmprothese volledig of gedeeltelijk vervangen/aangepast worden. Livit beoordeelt of dit nodig is. De gemiddelde gebruikersduur voor confectiehulpmiddelen is 12 maanden, voor maatwerkorthesen is dat 24 maanden. Voor kinderen in de groei kan vaak de orthese eerder vervangen worden.
Wij informeren u graag verder aangezien de leeftijd per verzekeraar voor kinderen verschilt.

Heb ik voor het laten aanmeten van een bovenarmprothese toestemming nodig van mijn zorgverzekeraar?

Wanneer u aan alle documentatie en voorwaarden voldaan heeft, is meestal geen toestemming nodig. Livit kan u hierover informeren. Toestemming is wel nodig voor leveringen eerder dan de minimale gebruikerstermijn of voor een reserve- en/of nachtvoorziening.

Kan ik een reserve bovenarmprothese krijgen?

Nee, een reserve bovenarmprothese wordt niet vergoed door uw zorgverzekering.

Wat valt er binnen de vergoeding van een bovenarmprothese?

Het hulpmiddel en de behandeling worden vergoed. Alle niet-medisch noodzakelijke accessoires zijn voor eigen rekening. Livit informeert u hier graag over.

Wordt een bovenarmprothese die ik gebruik voor sporten betaald door mijn zorgverzekering?

Nee, een bovenarmprothese uitsluitend gebruikt tijdens sport wordt niet standaard vergoed vanuit uw zorgverzekering. Meer informatie over het vergoeden van sportorthesen? Klik op onderstaande blauwe button.

Meer informatie
Betaal ik een eigen bijdrage voor de bovenarmprothese?

Nee, u betaalt geen eigen bijdrage.

Kan ik op eigen kosten een orthese bestellen, wanneer ik deze niet vergoed krijg?

Ja, dat kan. U kunt als particulier via onze webshop Blessurewijzer.nl een confectiebrace of confectie orthese aanschaffen op eigen kosten. U bent verzekerd van Livit kwaliteit tegen zeer scherpe prijzen. Meteen naar de webshop? Klik op onderstaande blauwe button.

Meer informatie

Alle informatie op onze website over vergoedingen is met grote zorgvuldigheid samengesteld. Desondanks kan Livit niet instaan voor de juistheid en volledigheid van deze gegevens. Aan deze gegevens kunnen op geen enkele wijze rechten ontleend worden. Voor uw persoonlijke informatie dient u te allen tijde uw individuele polisvoorwaarden bij uw zorgverzekeraar te raadplegen.

Goede redenen om bij Livit langs te komen

afbeelding

Klanttevredenheid

Wij leren graag van feedback en vragen onze klanten doorlopend of ze tevreden zijn. Onze klanten waarderen ons gemiddeld met een 8,3. (gebaseerd op 24.000 klant reacties)

afbeelding

Altijd dichtbij

Met meer dan 400 locaties zijn wij altijd bij u in de buurt.

afbeelding

We staan voor u klaar

Onze 155 orthopedisch adviseurs vinden samen met u de beste oplossing.

afbeelding

Persoonlijk en op maat

Hoe wij het hulpmiddel maken dat het beste bij u past? Door uw persoonlijke wensen te combineren met onze kennis en expertise. En u ondersteuning en persoonlijk advies te geven, zodat u weer vrij kunt bewegen.

afbeelding

Innovatie

We werken met de nieuwste materialen en digitale technieken. Zo bieden wij u garantie op kwaliteit en een optimaal comfort.

afbeelding

Goed geregeld

Wij hebben contracten met alle zorgverzekeraars. En regelen de vergoeding van uw hulpmiddel rechtstreeks met uw zorgverzekeraar.

illustratie

Afspraak maken

Bel (088) 245 20 00 voor een afspraak bij u in de buurt. Of maak online een afspraak.

Afspraak maken
illustratie

Klantenservice

Heeft u een vraag of hulp nodig? Wij helpen u graag verder.

Klantenservice
illustratie

Innovatie

Nieuwe technologieën, nieuwe materialen, nieuwe toepassingen.

Lees meer