OHRA direct is een Nederlandse zorgverzekeraar. OHRA behoort met onder andere Just, CZ direct en Nationale Nederlanden tot de zorgverzekeraars van CZ.

Momenteel zijn onze zorgvergoedingen voor 2024 nog niet helemaal up-to-date. We werken er hard aan om u de meest accurate en relevante gegevens te bieden. Bedankt voor uw begrip.

Vergoedingen van OHRA bij Polsprothese

  • Als u van uw behandelend arts een polsprothese voorgeschreven krijgt die noodzakelijk is voor uw dagelijks functioneren, dan komt deze in aanmerking voor vergoeding. Krijgt u een elektronisch aangestuurde prothese voorgeschreven, dan beslist de zorgverzekeraar of deze vergoed wordt.

  • Uw polsprothese wordt niet vergoed als deze niet voor uw dagelijks functioneren is, maar bijvoorbeeld alleen een cosmetisch doel heeft. Livit zal u daarover informeren.

  • Ja, uw polsprothese wordt volledig vergoed vanuit uw basis verzekering. Er moet dan wel voldaan zijn aan alle voorwaarden die uw zorgverzekering stelt. Livit verzorgt de aanvraag bij uw zorgverzekering. Livit heeft contracten met alle zorgverzekeraars.

    Krijgt u een prothese van een leverancier die geen contract met uw zorgverzekering heeft, dan betaalt u meestal tussen de 20% en 30% van de aanschafprijs zelf.

  • Een polsprothese valt onder de basisverzekering. Er is dus geen vergoeding vanuit een aanvullende verzekering.

  • Ja, u betaalt een eigen risico. Meer lezen? Klik op onderstaande blauwe button voor meer informatie.

    Meer informatie
  • Nee, een polsprothese wordt altijd persoonlijk aangemeten en op maat gemaakt.

  • Ja, u bent de eigenaar van de polsprothese. Het goed onderhouden en verzorgen van het hulpmiddel is daarmee ook uw eigen verantwoordelijkheid. Wel is aan te raden – zeker bij duurdere hulpmiddelen – om te controleren of het hulpmiddel verzekerd is tegen verlies, diefstal en/of schade via uw inboedelverzekering en/of WA verzekering.

  • Nee, er is geen bruikleen-of lease regeling mogelijk.

  • Alleen wanneer uw polsprothese niet meer adequaat functioneert, kan uw polsprothese volledig of gedeeltelijk vervangen/aangepast worden. Livit beoordeelt of dit nodig is. Daarnaast is er sprake van een minimale gebruikerstermijn. De gebruikstermijn is afhankelijk van het type prothese en ligt tussen de 36 en 72 maanden. Voor electronisch aangestuurde prothesen is dat 72 maanden. Uw Livit adviseur kan u hierover informeren.

  • In sommige situaties heeft u vooraf toestemming nodig van uw zorgverzekering. Livit beoordeelt en regelt dit voor u. Voor een elektronische prothese is altijd vooraf toestemming nodig.

  • Nee, een reserve polsprothese wordt niet vergoed door uw zorgverzekering. Wel kunt u voor eigen kosten een polsprothese op maat laten maken. Uw Livit adviseur zal dan een offerte voor u laten opmaken.

  • De prothese zelf, de eventuele opladers, accu’s, hulp- en aanzetstukken, liners, sleeves, stompkous en de zorgbehandeling worden vergoed.

  • Nee, een polsprothese die uitsluitend gebruikt wordt tijdens sporten, wordt niet standaard vergoed vanuit uw zorgverzekering. Meer informatie over het vergoeden van sportprothesen? Klik op onderstaande blauwe button.

    Meer informatie
  • Nee, u betaalt geen eigen bijdrage.

  • Voordat u uw zorgverzekering wijzigt, adviseren wij u om contact op te nemen met onze klantenservice. Wij kunnen u informeren over de mogelijke gevolgen voor de vergoeding van uw prothese en/of uw bruikleenovereenkomst. Klik op de blauwe button voor de contactgegevens van de klantenservice.

    Meer informatie
  • Neem dan contact op met uw Livit adviseur. Soms is het mogelijk een aanvraag in te dienen bij uw gemeente, werkgever of een belangenorganisatie. Wij kunnen u hierbij helpen. Klik op de blauwe button om een afspraak te maken.

    Meer informatie