UnitedConsumers

De zorgverzekering van United Consumers is een zorglabel en zorgcollectief van VGZ.

Vergoedingen van UnitedConsumers bij Duimprothese

Krijg ik een vergoeding voor mijn duimprothese?

Als u van uw behandelend arts een duimprothese voorgeschreven krijgt die noodzakelijk is voor uw dagelijks functioneren, dan komt deze in aanmerking voor vergoeding. Krijgt u een elektronisch aangestuurde prothese voorgeschreven, dan beslist de zorgverzekeraar of deze vergoed wordt.

Wanneer komt mijn duimprothese NIET in aanmerking voor vergoeding via mijn zorgverzekeraar?

Uw duimprothese wordt niet vergoed als deze niet voor uw dagelijks functioneren is, maar bijvoorbeeld alleen een cosmetisch doel heeft. Livit zal u daarover informeren.

Wordt mijn duimprothese vergoed uit de basisverzekering?

Ja, uw duimprothese wordt volledig vergoed vanuit uw basis verzekering. Er moet dan wel voldaan zijn aan alle voorwaarden die uw zorgverzekering stelt. Livit verzorgt de aanvraag bij uw zorgverzekering. Livit heeft contracten met alle zorgverzekeraars.

Krijgt u een prothese van een leverancier die geen contract met uw zorgverzekering heeft, dan betaalt u meestal tussen de 20% en 30% van de aanschafprijs zelf.

Wordt mijn duimprothese vergoed vanuit een aanvullende verzekering?

Een duimprothese valt onder de basisverzekering. Er is dus geen vergoeding vanuit een aanvullende verzekering.

Betaal ik een eigen risico?

Ja, u betaalt een eigen risico. Meer lezen? Klik op onderstaande blauwe button voor meer informatie.

Meer informatie
Zijn er ook duimprothesen in confectie- of standaard uitvoeringen?

Nee, een duimprothese wordt altijd persoonlijk aangemeten en op maat gemaakt.

Is de duimprothese mijn eigendom?

Ja, u bent de eigenaar van de duimprothese. Het goed onderhouden en verzorgen van het hulpmiddel is daarmee ook uw eigen verantwoordelijkheid. Wel is aan te raden – zeker bij duurdere hulpmiddelen – om te controleren of het hulpmiddel verzekerd is tegen verlies, diefstal en/of schade via uw inboedelverzekering en/of WA verzekering.

Wordt de duimprothese geleverd onder de bruikleen of lease regeling van uw zorgverzekering?

Nee, de duimprothese wordt niet geleverd met een bruikleen- of lease regeling.

Wanneer mag mijn duimprothese vervangen worden?

Alleen wanneer uw duimprothese niet meer adequaat functioneert, kan uw duimprothese volledig of gedeeltelijk vervangen/aangepast worden. Livit beoordeelt of dit nodig is.

Daarnaast is er sprake van een minimale gebruikerstermijn. De gebruikstermijn is afhankelijk van het type prothese en ligt tussen de 36 en 72 maanden. Uw Livit adviseur zal u hierover informeren.

Heb ik voor de vergoeding van mijn duimprothese toestemming nodig van mijn zorgverzekeraar?

In sommige situaties heeft u vooraf toestemming nodig van uw zorgverzekering. Livit beoordeelt en regelt dit voor u. Voor een elektronische prothese is altijd vooraf toestemming nodig.

Kan ik een reserve duimprothese vergoed krijgen?

Nee, een reserve duimprothese wordt niet vergoed door uw zorgverzekering.

Wat valt er binnen de vergoeding van een duimprothese?

De prothese zelf, de eventuele opladers, accu’s, hulp- en aanzetstukken, liners, sleeves, stompkous en de zorgbehandeling worden vergoed.

Wordt een duimprothese die ik gebruik voor sporten betaald door mijn zorgverzekering?

Nee, een duimprothese die uitsluitend gebruikt wordt tijdens sporten, wordt niet standaard vergoed vanuit uw zorgverzekering. Meer informatie over het vergoeden van sportprothesen? Klik op onderstaande blauwe button.

Meer informatie
Betaal ik een eigen bijdrage voor de duimprothese?

Nee, u betaalt geen eigen bijdrage.

Wat moet ik doen als ik van zorgverzekeraar wil wijzigen?

Voordat u uw zorgverzekering wijzigt, adviseren wij u om contact op te nemen met onze klantenservice. Wij kunnen u informeren over de mogelijke gevolgen voor de vergoeding van uw prothese en/of uw bruikleenovereenkomst. Klik op de blauwe button voor de contactgegevens van de klantenservice.

Meer informatie
Wat kan ik doen als mijn zorgverzekeraar de duimprothese niet vergoed

Neem dan contact op met uw Livit adviseur. Soms is het mogelijk een aanvraag in te dienen bij uw gemeente, werkgever of een belangenorganisatie. Wij kunnen u hierbij helpen. Klik op de blauwe button om een afspraak te maken.

Meer informatie

Alle informatie op onze website over vergoedingen is met grote zorgvuldigheid samengesteld. Desondanks kan Livit niet instaan voor de juistheid en volledigheid van deze gegevens. Aan deze gegevens kunnen op geen enkele wijze rechten ontleend worden. Voor uw persoonlijke informatie dient u te allen tijde uw individuele polisvoorwaarden bij uw zorgverzekeraar te raadplegen.

Goede redenen om bij Livit langs te komen

afbeelding

Klanttevredenheid

Wij leren graag van feedback en vragen onze klanten doorlopend of ze tevreden zijn. Onze klanten waarderen ons gemiddeld met een 8,3. (gebaseerd op 24.000 klant reacties)

afbeelding

Altijd dichtbij

Met meer dan 400 locaties zijn wij altijd bij u in de buurt.

afbeelding

We staan voor u klaar

Onze 155 orthopedisch adviseurs vinden samen met u de beste oplossing.

afbeelding

Persoonlijk en op maat

Hoe wij het hulpmiddel maken dat het beste bij u past? Door uw persoonlijke wensen te combineren met onze kennis en expertise. En u ondersteuning en persoonlijk advies te geven, zodat u weer vrij kunt bewegen.

afbeelding

Innovatie

We werken met de nieuwste materialen en digitale technieken. Zo bieden wij u garantie op kwaliteit en een optimaal comfort.

afbeelding

Goed geregeld

Wij hebben contracten met alle zorgverzekeraars. En regelen de vergoeding van uw hulpmiddel rechtstreeks met uw zorgverzekeraar.

illustratie

Afspraak maken

Bel (088) 245 20 00 voor een afspraak bij u in de buurt. Of maak online een afspraak.

Afspraak maken
illustratie

Klantenservice

Heeft u een vraag of hulp nodig? Wij helpen u graag verder.

Klantenservice
illustratie

Innovatie

Nieuwe technologieën, nieuwe materialen, nieuwe toepassingen.

Lees meer