Corona update

Open voor noodzakelijke zorg

Uw gezondheid en die van onze collega’s staan op nummer één. Wij hebben daarom extra maatregelen genomen tegen verspreiding van het coronavirus. Hier leest u welke maatregelen dat zijn. Onnodig fysiek contact tussen u en onze medewerkers willen wij zo veel mogelijk voorkomen. Daarom plannen wij indien mogelijk eerst een telefonisch consult met u in.

 

Livit corona maatregelen voor een veilige omgeving voor klanten en collega’s

Update 26 maart 2020

Uw gezondheid en die van onze collega’s staan op nummer één. Wij hebben daarom extra maatregelen genomen om verspreiding van het coronavirus zoveel mogelijk te beperken. Hier leest u welke maatregelen dat zijn. Wij houden ons aan de richtlijnen van het RIVM en de Rijksoverheid. Ook houden we de wijzigingen scherp in de gaten en passen onze maatregelen daarop aan. Hiermee hopen wij een veilige en gezonde omgeving te bieden aan onze klanten, collega’s en andere zorgprofessionals met wie wij samenwerken.

Livit Orthopedie is open voor noodzakelijke zorg en voor reguliere zorg met zo min mogelijk fysiek contact

Sinds 15 maart zijn alle onderwijsinstellingen, horecagelegenheden en sportclubs tot en met 6 april gesloten en evenementen tot 1 juni afgelast. Door de maatregelen van de Rijksoverheid om de corona-epidemie onder controle te krijgen zijn steeds meer mensen op zichzelf aangewezen. Juist in deze onzekere tijden is uw mobiliteit van groot belang. Wij zijn open om u de noodzakelijke zorg te bieden. Het is immers heel belangrijk dat iedereen, zeker in deze tijden, zo mobiel en zelfredzaam mogelijk blijft. En daar blijven wij graag ons steentje aan bijdragen.

Dus heeft of wilt u een afspraak bij Livit? Dan bent u van harte welkom. Wel hanteren wij momenteel het volgende onderscheid tussen een fysieke afspraak en een telefonisch consult:

  • Heeft u een nieuwe verwijzing van uw medisch specialist of huisarts? Dan kunt u contact opnemen voor een afspraak op een van onze vestigingen. Wij vinden het belangrijk dat voor iedereen die is aangewezen op een hulpmiddel voor zijn mobiliteit, ook onder deze (crisis) omstandigheden, zorg bereikbaar blijft.
  • Heeft u een reguliere zorgvraag, dan proberen we het fysiek contact zoveel mogelijk te beperken en plannen we eerst een telefonisch consult. Daarin hopen we u direct van dienst te kunnen zijn en waar noodzakelijk kunnen we naar aanleiding van het consult een fysieke afspraak plannen.

Belangrijk:

  • Voordat u een afspraak maakt willen we u vragen of u zich daar fit genoeg voor voelt. Heeft u gezondheidsklachten, zoals verkoudheid, niezen, hoesten, keelpijn of koorts? Dan vragen we u geen afspraak te maken totdat u weer hersteld en minimaal 24 uur klachtenvrij bent.
  • Woont u samen met iemand die gezondheidsklachten heeft of bent u in contact geweest met een coronapatiënt? Dan vragen wij u de afspraak uit te stellen
  • Verzet uw afspraak bij Livit indien u een afspraak heeft staan maar de dag voor de afspraak nog niet geheel klachten vrij bent.

Dit kunt u online doen of telefonisch via 088 – 245 2000.

Livit Hygiëne Protocol

Livit volgt het hygiëne protocol van de RIVM om de besmetting met het coronavirus zoveel mogelijk te beperken en roept iedereen op de volgende hygiëne maatregelen in acht te nemen:

  • Was geregeld uw handen met zeep
  • Laten we elkaar vriendelijk begroeten, maar even geen handen schudden
  • Nies en hoest in uw elleboog
  • Gebruik papieren zakdoekjes
  • Maak uw mobiele telefoon regelmatig schoon met een alcoholdoekje
  • Beperk sociale contacten en vermijd grote groepen
  • Houd anderhalve meter afstand van elkaar, ook in de wachtruimte
  • Doe betalingen met pin

Wat wij van onze collega’s vragen

Wij vragen van onze collega’s om de preventieve maatregelen van het RIVM en de Rijksoverheid op te volgen. Naast het hygiëne protocol gelden bij Livit momenteel de volgende maatregelen:

  • Wij vragen collega’s die klachten (verkouden, hoesten, niezen en/of keelpijn) hebben thuis te blijven, ongeacht of ze koorts hebben.
  • Wij hebben collega’s opgeroepen om zoveel mogelijk thuis te werken.
  • We vragen niet naar het buitenland te reizen.
  • Alle Livit evenementen en bijeenkomsten zijn afgezegd.
  • Klanten die een controle-afspraak hebben, helpen wij eerst via een telefonisch consult
  • Wij blijven klanten in instellingen zorg verlenen, maar alleen in nauw overleg met de contactpersonen van de betreffende instelling.
  • Wij blijven continu op de hoogte van de voorschriften en eventuele nieuwe of aangescherpte maatregelen vanuit de RIVM en passen daar onmiddellijk ons beleid op aan.

Kijk voor meer informatie op www.rivm.nl/nieuwcoronavirus

Goede redenen om bij Livit langs te komen

afbeelding

Klanttevredenheid

Wij leren graag van feedback en vragen onze klanten doorlopend of ze tevreden zijn. Onze klanten waarderen ons gemiddeld met een 8,3. (gebaseerd op 24.000 klant reacties)

afbeelding

Altijd dichtbij

Met meer dan 400 locaties zijn wij altijd bij u in de buurt.

afbeelding

We staan voor u klaar

Onze 155 orthopedisch adviseurs vinden samen met u de beste oplossing.

afbeelding

Persoonlijk en op maat

Hoe wij het hulpmiddel maken dat het beste bij u past? Door uw persoonlijke wensen te combineren met onze kennis en expertise. En u ondersteuning en persoonlijk advies te geven, zodat u weer vrij kunt bewegen.

afbeelding

Innovatie

We werken met de nieuwste materialen en digitale technieken. Zo bieden wij u garantie op kwaliteit en een optimaal comfort.

afbeelding

Goed geregeld

Wij hebben contracten met alle zorgverzekeraars. En regelen de vergoeding van uw hulpmiddel rechtstreeks met uw zorgverzekeraar.

illustratie

Afspraak maken

Bel (088) 245 20 00 voor een afspraak bij u in de buurt. Of maak online een afspraak.

Afspraak maken
illustratie

Klantenservice

Heeft u een vraag of hulp nodig? Wij helpen u graag verder.

Klantenservice
illustratie

Innovatie

Nieuwe technologieën, nieuwe materialen, nieuwe toepassingen.

Lees meer