Livit coronabeleid voor een veilige omgeving voor klanten en collega’s

Update 13 mei 2020

Uw gezondheid en die van onze collega’s staan op nummer één. Wij zorgen er daarom voor dat uw bezoek aan onze vestigingen zo veilig mogelijk verloopt. We hebben diverse maatregelen genomen om de anderhalve meter norm te waarborgen, fysiek contact zoveel mogelijk te vermijden en daar waar dat noodzakelijk is dit met behulp van persoonlijke beschermingmiddelen zo veilig mogelijk te doen.

Wij houden ons aan de richtlijnen van het RIVM en de Rijksoverheid en passen onze maatregelen indien noodzakelijk direct daarop aan. Op deze pagina leest u wat onze beleid is ten tijde van corona.

Het Livit team staat voor u klaar om u te ondersteunen bij uw mobiliteit!

Juist in deze onzekere tijden is uw mobiliteit van groot belang. Wij zijn open om u te ondersteunen zo mobiel en zelfredzaam mogelijk blijven. Hierbij staat uw veiligheid en die van onze collega’ s op nummer één.

U bent van harte welkom op een van onze vestigingen. Wij  hebben de nodige voorzorgsmaatregelen getroffen om u en onze collega’ s zoveel mogelijk te beschermen. En wilt u toch liever eerst telefonisch contact? Dan boeken wij een telefonisch consult bij uw eigen adviseur of consulent.

Check uw gezondheid vooraf:

  • Voordat u een afspraak maakt, willen we u vragen of u zich daar fit genoeg voor voelt. Heeft u gezondheidsklachten, zoals verkoudheid, niezen, hoesten, keelpijn of koorts? Dan vragen we u geen afspraak te maken totdat u weer hersteld en minimaal 24 uur klachtenvrij bent.
  • Ook als u op de dag van uw afspraak zelf niet fit bent, verzoeken wie u deze te verzetten.
  • Woont u samen met iemand die gezondheidsklachten heeft of bent u in contact geweest met een coronapatiënt? Dan vragen wij u de afspraak uit te stellen tot deze persoon minimaal 24 uur klachtenvrij is.
  • Uw afspraak verzetten kunt u online doen of telefonisch via 088 – 245 2000.

Livit leefregels in de wachtruimte en paskamer

Heeft u afspraak, dan leest u hieronder welke maatregelen wij hanteren om voor iedereen een zo veilig mogelijke omgeving te creeëren:

  • Kom maximaal 5 minuten voor uw afspraak naar de Livit locatie.
  • Kom bij voorkeur alleen naar binnen. Mocht u een begeleider nodig hebben, dan vragen wij hem of haar alleen voor de noodzakelijke begeleiding naar binnen te komen en daarna buiten of in de auto te wachten.
  • Was uw handen bij binnenkomst met antibacteriële handgel.
  • Houd in de wachtruimte 1,5 meter afstand van andere cliënten. Onze wachtruimtes zijn hierop ingericht en onze receptionist(e) zal u hierbij assisteren.
  • De receptionist(e) zal u iets te drinken aanbieden.
  • Op onze vestigingen zijn alle persoonlijke beschermingsmiddelen aanwezig (op verzoek te gebruiken) om uw afspraak met uw adviseur of consulent zo veilig mogelijk te laten verlopen.
  • Denk hierbij aan plexiglas schermen, schorten, latex handschoenen en mondkapjes
  • Deze beschermingsmiddelen zijn vanuit de RIVM overigens niet verplicht gesteld.
  • Vindt u het prettig dat uw adviseur of consulent tijdens het consult een mondkapje draagt, geef dat dan aan het begin van uw gesprek aan.
  • Onze paskamers worden na elk bezoek extra goed gereinigd.
  • Moet u iets afrekenen op onze vestiging, betaal dan met pin.

Livit Hygiëne Protocol

Livit volgt het hygiëne protocol van de RIVM om de besmetting met het coronavirus zoveel mogelijk te beperken en roept iedereen op de volgende hygiëne maatregelen in acht te nemen:

  • Was geregeld uw handen met zeep.
  • Laten we elkaar vriendelijk begroeten, maar even geen handen schudden.
  • Nies en hoest in uw elleboog.
  • Gebruik papieren zakdoekjes.
  • Maak uw mobiele telefoon regelmatig schoon met een alcoholdoekje.
  • Beperk sociale contacten en vermijd grote groepen.
  • Houd anderhalve meter afstand van elkaar.

Wat wij van onze collega’s vragen

Naast het hygiëne protocol gelden bij Livit momenteel de volgende maatregelen:

  • Wij vragen collega’s die klachten (verkouden, hoesten, niezen en/of keelpijn) hebben thuis te blijven, ongeacht of ze koorts hebben.
  • Wij hebben alle persoonlijke beschermingsmiddelen beschikbaar die nodig zijn om onze klanten en collega’ s zo optimaal mogelijk te beschermen, ondanks dat deze middelen volgens de laatste richtlijnen van de RIVM voor onze branche niet verplicht zijn.
  • Wij hebben collega’s opgeroepen om zoveel mogelijk thuis te werken.
  • We vragen niet naar het buitenland te reizen.
  • Alle Livit evenementen en bijeenkomsten zijn afgezegd.
  • Klanten die een controle-afspraak hebben, helpen wij bij voorkeur via een telefonisch consult
  • Wij blijven klanten in instellingen zorg verlenen, maar alleen in nauw overleg met de contactpersonen van de betreffende instelling.
  • Wij sturen orthopedische voorzieningen zoveel mogelijk direct naar onze klanten, zodat zijn hiervoor niet langs hoeven te komen.
  • Wij plannen afspraken dusdanig dat er nooit teveel mensen in de wachtruimtes zitten.
  • Wij blijven continu op de hoogte van de voorschriften en eventuele nieuwe of aangescherpte maatregelen vanuit de RIVM en passen daar onmiddellijk ons beleid op aan.

Kijk voor meer informatie op www.rivm.nl/nieuwcoronavirus

Goede redenen om bij Livit langs te komen

afbeelding

Klanttevredenheid

Wij leren graag van feedback en vragen onze klanten doorlopend of ze tevreden zijn. Onze klanten waarderen ons gemiddeld met een 8,3. (gebaseerd op 24.000 klant reacties)

afbeelding

Altijd dichtbij

Met meer dan 400 locaties zijn wij altijd bij u in de buurt.

afbeelding

We staan voor u klaar

Onze 155 orthopedisch adviseurs vinden samen met u de beste oplossing.

afbeelding

Persoonlijk en op maat

Hoe wij het hulpmiddel maken dat het beste bij u past? Door uw persoonlijke wensen te combineren met onze kennis en expertise. En u ondersteuning en persoonlijk advies te geven, zodat u weer vrij kunt bewegen.

afbeelding

Innovatie

We werken met de nieuwste materialen en digitale technieken. Zo bieden wij u garantie op kwaliteit en een optimaal comfort.

afbeelding

Goed geregeld

Wij hebben contracten met alle zorgverzekeraars. En regelen de vergoeding van uw hulpmiddel rechtstreeks met uw zorgverzekeraar.

illustratie

Afspraak maken

Bel (088) 245 20 00 voor een afspraak bij u in de buurt. Of maak online een afspraak.

Afspraak maken
illustratie

Klantenservice

Heeft u een vraag of hulp nodig? Wij helpen u graag verder.

Klantenservice
illustratie

Innovatie

Nieuwe technologieën, nieuwe materialen, nieuwe toepassingen.

Lees meer