Paula van Wijk, Consulent bij Livit aan het woord

Vertrouwen is het sleutelwoord in de klantrelatie. Tijdens het eerste contact luister ik goed en stel ik gerichte vragen. ‘Hoe kijkt u tegen een steunkous aan? Weet u wat een steunkous precies doet?’ Op die vragen weten veel klanten het antwoord niet. Verbaasd zijn ze, als ik vertel dat steunkousen geen 24 uur per dag gedragen hoeven te worden. Het doel van steunkousen is de (medische) situatie ondersteunen waarin ze gedragen moeten worden.

‘Vertrouwen is het belangrijkst’

Paula van Wijk

Paula van Wijk

Consulent bij Livit

‘Ik wil graag weten wat er in onze klanten omgaat’

De kous moet gedragen worden
Iedere klant heeft een eigen verhaal. Door de verwijzing van de arts weet ik al het één en ander, maar ik probeer zo ‘blank’ mogelijk het klantgesprek in te gaan. Zo leer ik de situatie kennen en ben ik in staat de best mogelijke oplossing te bieden. Het gaat om meer dan zorgen voor de juiste maat en vlakbrei (uitvoering, red.) van de steunkous. De kous moet gedragen worden en niet in de kast verdwijnen. Ik leg klanten heel goed uit wat de kous doet; zo weten ze precies hoe en waarom die gedragen moet worden.

Het naadje van de kous
In 1993 verhuisden mijn vriend en ik naar het oosten des lands voor zijn nieuwe baan. Daardoor moest ik op zoek naar een nieuwe job. Ik ben opgeleid als couture coupeuse en bij een orthopedisch bedrijf kwam de vacature voor orthopedisch korsetmaker vrij. Door mijn achtergrond paste ik goed in het profiel en heb ik gesolliciteerd. Ik was al aangenomen, toen door een interne wijziging de vacature tóch niet vrijkwam. Ze vroegen me te blijven en bij SOFOB (Stichting Opleiding Flebologie Orthopedie Bandages, red.) de opleiding Therapeutisch Elastische Kousen (TEK) te volgen. Ik was meteen geïnteresseerd, ondanks dat ik niet eerder van steunkousen had gehoord. Ik ben dus echt het vak ingerold. Dit is 23 jaar geleden en ik kan wel zeggen dat ik het naadje van de kous ondertussen aardig ken.

Verschil maken
Het verschil maken vind ik het mooiste van mijn werk. Klanten komen met een probleem bij me en ik zorg voor de best mogelijke oplossing. Een verhaal dat me is bijgebleven, is het verhaal van een jong meisje met dystrofie in haar linkerbeen. Ze kreeg hiervoor zware medicatie en vanwege de pijn zat ze veelal in een rolstoel. Ik heb haar een lange steunkous tot aan de lies aangemeten. Door de compressie van de kous ervaart ze minder pijn, is de zware medicatie afgebouwd en heeft ze de rolstoel bijna niet meer nodig. Ze gaat weer naar school, sport voorzichtig en staat vrolijker in het leven. Ik zag haar voor het eerst op haar veertiende. Omdat ze nog groeit, checken we regelmatig of de kous nog goed zit en bij haar situatie past. Elke keer dat ik haar zie, is ze weer veranderd. De progressie die ze boekt vind ik leuk en bijzonder om te zien.

Een levenlang leren
Livit is een vooroplopende organisatie. Dat merk je aan de ontwikkelingen die er gaande zijn. We werken met geavanceerde computersystemen en productontwikkeling staat hoog in het vaandel – we leveren de best mogelijke producten. Via onze marktonderzoeken weten we precies waar onze klanten behoefte aan hebben. Dat is leerzaam, want ik wil graag weten wat er in onze klanten omgaat. Met deze kennis weet ik wat ik als Livit-consulent kan verbeteren, en die instelling is nou net nodig om écht verschil te maken.Orthopedisch Steunkous Consulent

Paula van Wijk

‘Vertrouwen is het belangrijkst’

Vertrouwen is het sleutelwoord in de klantrelatie. Tijdens het eerste contact luister ik goed en stel ik gerichte vragen. ‘Hoe kijkt u tegen een steunkous aan? Weet u wat een steunkous precies doet?’ Op die vragen weten veel klanten het antwoord niet. Verbaasd zijn ze, als ik vertel dat steunkousen geen 24 uur per dag gedragen hoeven te worden. Het doel van steunkousen is de (medische) situatie ondersteunen waarin ze gedragen moeten worden.

‘Ik wil graag weten wat er in onze klanten omgaat’

Vraag stellen Afspraak maken

Goede redenen om bij Livit langs te komen

afbeelding

Klanttevredenheid

Wij leren graag van feedback en vragen onze klanten doorlopend of ze tevreden zijn. Onze klanten waarderen ons gemiddeld met een 8,3. (gebaseerd op 24.000 klant reacties)

afbeelding

Altijd dichtbij

Met meer dan 400 locaties zijn wij altijd bij u in de buurt.

afbeelding

We staan voor u klaar

Onze 155 orthopedisch adviseurs vinden samen met u de beste oplossing.

afbeelding

Persoonlijk en op maat

Hoe wij het hulpmiddel maken dat het beste bij u past? Door uw persoonlijke wensen te combineren met onze kennis en expertise. En u ondersteuning en persoonlijk advies te geven, zodat u weer vrij kunt bewegen.

afbeelding

Innovatie

We werken met de nieuwste materialen en digitale technieken. Zo bieden wij u garantie op kwaliteit en een optimaal comfort.

afbeelding

Goed geregeld

Wij hebben contracten met alle zorgverzekeraars. En regelen de vergoeding van uw hulpmiddel rechtstreeks met uw zorgverzekeraar.

illustratie

Afspraak maken

Bel (088) 245 20 00 voor een afspraak bij u in de buurt. Of maak online een afspraak.

Afspraak maken
illustratie

Klantenservice

Heeft u een vraag of hulp nodig? Wij helpen u graag verder.

Klantenservice
illustratie

Innovatie

Nieuwe technologieën, nieuwe materialen, nieuwe toepassingen.

Lees meer