Caroline Kuijpers, Orthopedisch adviseur bij Livit aan het woord

Als één van de jongste orthopedisch adviseurs i.o. (25 jaar) bij Livit sta ik aan het begin van mijn carrière. Ik werk er tweeënhalf jaar en volg ondertussen de opleiding tot orthopedisch adviseur. Als ik in 2017 klaar ben met de opleiding wil ik me ontwikkelen tot eerste klas orthopedisch adviseur. Daarnaast wil ik producten innoveren om alle klantwensen in vervulling te laten gaan.

‘Ik ben jong en snap wat jonge mensen willen’

Caroline Kuijpers

Caroline Kuijpers

Orthopedisch adviseur bij Livit

‘Gevoel beschrijven vinden sommige klanten lastig’

Trots en voldaan
Dagelijks zie ik mensen die voetklachten hebben waardoor hun leven niet meer zo leuk is als voorheen. Met hen ga ik aan het werk om een oplossing te vinden die ze hun leven teruggeeft. Dat vind ik een prachtige gedachte, en ik zie dagelijks wat mijn oplossing voor mensen kan betekenen. Dat geeft me een voldaan gevoel en maakt me trots op mijn werk.

Na één dag verkocht
Ik ben echt het vak ingerold. Na wat professionele omzwervingen kwam ik via het uitzendbureau bij Livit terecht, om een tijdelijke opdracht te doen. Na die opdracht kon ik me niet voorstellen datik Livit ging verlaten. Ik ben het gesprek aangegaan en qua timing kon dat niet beter: Livit ging nieuwe mensen opleiden om het te kort aan schoenmakers op te vangen. Ik heb één dag meegelopen en was verkocht. Dit wil ik. Gelukkig dacht Livit er net zo over. In februari 2017 verwacht ik mezelf orthopedisch adviseur te mogen noemen. Mijn werkzaamheden bestaan vanaf dan voor 75% uit orthopedisch advies en 25% uit steunzooladvies.

Gevoel beschrijven
De kennismaking met een klant verloopt altijd anders. Sommige klanten kunnen hun klacht goed beschrijven. Anderen vinden dat juist moeilijk, om hun ‘gevoel’ te verwoorden. Aan het eind van de dag is mijn doel de klacht van de klant oplossen. Als de klant niet kan verwoorden waar pijn zit, moet ik vertrouwen op mijn technische analyse. Na de, voorzichtige, diagnose, doe ik een test: ‘Doet dit pijn, of dit, etc’. Soms vraag ik: ‘Voelt de pijn als zus of zo’? Klanten herkennen wat ik zeg en kunnen dan beter aangeven wat ze voelen.

Meteen dankbaar
Er kwam een vrouw bij me die veel pijn had aan de onderkant van haar voet. Lopen was pijnlijk en dus een flinke belemmering in haar dagelijks leven. Tijdens onze kennismaking spraken we over haar dagelijkse activiteiten en ze bleek een staand beroep te hebben. ‘Aha, dacht ik. Hielspoor komt vaak voor bij mensen met een staand beroep’. Ik wilde mijn vermoeden technisch onderbouwen en ging verder met het onderzoek. Uit de technische analyse bleek de pees onder haar voet onder druk te staan. Bij hielspoor staat die onder constante spanning waardoor het hielbeen ontstoken raakt. Ook bleek de onderkant van haar voet gevoelig te zijn. Alle signalen wezen op hielspoor. Met een steunzool wordt de druk op de pees verlicht. Ze deed de steunzolen in haar schoenen en trok ze aan. Ze stond op, en slaakte meteen een verlichtende zucht. Ze zei: ‘Ik ben je nu al dankbaar’.

Witte sneakers
Sommige klanten zeggen: ‘Orthopedische schoenen zijn lomp en zo groot’. Ze weten precies wat ze willen en hebben specifieke wensen. Mijn toekomstplan is een eerste klas adviseur worden die innoveert. De eerste innovatie waar ik een actieve rol in wil hebben, is mode vertalen naar orthopedische schoenen. Ik ben jong en weet wat jonge mensen mooi vinden en wat hip is. Neem witte sneakers, die zie je overal op straat en worden gecombineerd met veel stijlen, maar ze zijn niet als orthopedische schoenen verkrijgbaar. Ik merk dat klanten ernaar vragen. Ik zie het als mijn uitdaging om klanten te bieden wat ze graag willen.

Gratis Orthopedische Voetonderzoek

 

Caroline Kuijpers

‘Ik ben jong en snap wat jonge mensen willen’

Als één van de jongste orthopedisch adviseurs i.o. (25 jaar) bij Livit sta ik aan het begin van mijn carrière. Ik werk er tweeënhalf jaar en volg ondertussen de opleiding tot orthopedisch adviseur. Als ik in 2017 klaar ben met de opleiding wil ik me ontwikkelen tot eerste klas orthopedisch adviseur. Daarnaast wil ik producten innoveren om alle klantwensen in vervulling te laten gaan.

‘Gevoel beschrijven vinden sommige klanten lastig’

Vraag stellen Afspraak maken

Goede redenen om bij Livit langs te komen

afbeelding

Klanttevredenheid

We vragen regelmatig aan onze klanten of ze tevreden zijn. Livit wordt gewaardeerd met gemiddeld een 8,2 (gemiddelde over de afgelopen 2 maanden).

afbeelding

Altijd dichtbij

Met meer dan 400 locaties zijn wij altijd bij u in de buurt.

afbeelding

We staan voor u klaar

Onze 155 orthopedisch adviseurs vinden samen met u de beste oplossing.

afbeelding

Persoonlijk en op maat

Hoe wij het hulpmiddel maken dat het beste bij u past? Door uw persoonlijke wensen te combineren met onze kennis en expertise. En u ondersteuning en persoonlijk advies te geven, zodat u weer vrij kunt bewegen.

afbeelding

Innovatie

We werken met de nieuwste materialen en digitale technieken. Zo bieden wij u garantie op kwaliteit en een optimaal comfort.

afbeelding

Goed geregeld

Wij hebben contracten met alle zorgverzekeraars. En regelen de vergoeding van uw hulpmiddel rechtstreeks met uw zorgverzekeraar.

Afspraak maken

illustratie

Bel (088) 245 20 00 voor een afspraak bij u in de buurt. Of maak online een afspraak.

Afspraak maken

Klantenservice

illustratie

Heeft u een vraag of hulp nodig? Wij helpen u graag verder.

Klantenservice

Innovatie

illustratie

Nieuwe technologieën, nieuwe materialen, nieuwe toepassingen.

Lees meer